۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

مرد تانک‌ها (۲۰۰۶)





سال ۱۹۸۹. نشانه‌های ناآرامی‌های مردمی، بحران اقتصادی و عدم ثبات سیاسی در کشورهای کمونیستی یکی پس از دیگری آشکار می‌شود. حکومت‌های تک‌حزبی کمونیستی در نتیجهٔ انقلاب‌های مردمی سرنگون شده و جای خود را به سیستم‌های چندحزبی می‌دهند. موج انقلاب از لهستان آغاز شده، به مجارستان، آلمان شرقی، چکسلواکی، بلغارستان و رومانی می‌رسد. دیوار برلین نه به دستور دولت شرقی یا غربی و نه با ماشین‌آلات عظیم‌الجثه، که به ارادهٔ مردم عادی و با دست‌های خالی آنان از میان برداشته می‌شود. اندکی بعد اتحاد جماهیر شوروی به ۱۵ جمهوری تجزیه می‌شود. داستان کمونیسم در اروپا و آسیای میانه به پایان می‌رسد. اما ماجرا در چین چیز دیگری‌ست.


در چین ناآرامی‌ها همزمان با اولین درگیری‌ها در اروپا آغاز می‌شود. حاکمیت پس از یک ماه و نیم مدارای نسبی با معترضان، تصمیم می‌گیرد کار را یکسره کند: در سوم ژوئن ۱۹۸۹ سربازان و تانک‌ها پکن را اشغال می‌کنند و اعتراض‌ها را در هم می‌کوبند. صدها نفر از معترضان کشته می‌شوند و شهر به تسلط کامل ارتش درمی‌آید. روز بعد باقی‌ماندهٔ معترضان سرکوب می‌شوند و ماجرا پایان می‌یابد. ولی درست زمانی که هر نوع مقاومتی در هم شکسته شده، مردی گمنام هنگام گذشتن از عرض خیابان، مقابل ستونی از تانک‌های در حال حرکت می‌ایستند و برای دقایقی آنها را از حرکت بازمی‌دارد.

 



معنای کاری که او کرد کاملاً واضح بود. او از طرف مردم پکن حرف می‌زد. پیش از چهارم ژوئن میلیون‌ها نفر از مردم را در خیابان‌های سرتاسر چین می‌بینیم که بدون خشونت خواستار حقوق شهروندی بیشتر، آزادی، دموکراسی، آزادی مطبوعات و پایان فساد دولتی بودند. اما بعد از چهارم ژوئن چه؟ یک مرد را می‌بینیم، یک انسان از خود گذشته شاید، که بر خود دیده بود از طرف دیگرانی حرف بزند که در آن مقطع به سکوت وادار شده بودند.


The Tank Man (2006) on IMDb





تماشای فیلم با زیرنویس فارسی:









دانلود زیرنویس فارسی: 

زیرنویس فارسی نسخهٔ کامل فیلم (با طول ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه) و نسخهٔ خلاصه شدهٔ فیلم (با طول ۵۵ دقیقه و ۱۰ ثانیه) در سایت‌های زیر قابل دانلود است. تفاوت عمدهٔ نسخهٔ طولانی و کوتاه در بخش‌های مربوط به اقتصاد چین است، نه مرد تانک‌ها. 

نسخهٔ کامل (۱ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه) سایت subscence سایت 4shared
نسخهٔ خلاصه شدهٔ (۵۵ دقیقه و ۱۰ ثانیه) سایت subscence


دانلود فیلم (فایل تورنت): 

نسخهٔ کامل و خلاصه شدهٔ فیلم در سایت‌های زیر از طریق تورنت قابل دانلود است.
نسخهٔ کامل (۱ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه) سایت isohunt سایت kat سایت 4shared
نسخهٔ خلاصه شدهٔ (۵۵ دقیقه و ۱۰ ثانیه) سایت isohunt سایت kat سایت 4shared



دانلود فیلم (قطعات برش خورده):

قطعات برش خوردهٔ نسخهٔ کامل این فیلم با حجم‌های مختلف از سایت‌های مختلف قابل دانلود است که با توجه به سرعت اینترنت خود و مسایل دیگر می‌توانید یکی را انتخاب کرده و دانلود کنید. علاوه بر این امکان دانلود موازی نیز وجود دارد. به این مفهوم که قسمت‌های مختلف را از سایت‌های مختلف دانلود کرده و پس از کامل شدن ۱۶ قطعه را سر هم کنید.
 
قطعات ۵۰ مگابایتی
در 4shared

قطعات ۱۵۰مگابایتی
(مجموع ۳ قطعهٔ ۵۰ مگابایتی)
در Mediafire
Part 1Part 1 - 3
Part 2
Part 3
Part 4Part 4 - 6
Part 5
Part 6
Part 7Part 7 - 9
Part 8
Part 9
Part 10Part 10 - 12
Part 11
Part 12
Part 13art 13 - 16
Part 14
Part 15
Part 16